Poohlédnutí za Rally Mont Blanc
Úvodní sezóna CSI Rally Cupu se přehoupla již do druhé poloviny, kterou načal jediný podnik jedoucí se na zpevněném povrchu (v příštím ročníku se přidají další 3 podniky, které navýší počet asfaltových podniků na 4) - Rally Mont Blanc. Na jezdce čekalo celkem 12 rychlostních zkoušek o celkové délce 82,4 km a i klimatické podmínky byly velice příznivé. Na start podniku se postavilo celkem 16 jezdců z nichž hned 12 se popralo vedle bodů do celkového hodnocení o body do AWD Cupu a zbylí 4 o body do FWD Cupu. Pojďme se tedy podívat na průběh soutěže.
RZ 1 - Cote D'Ambroz I (4,5 km)
Hned na úvod předvedl své kvality ruský jezdec Oleg Baykov s vozem Subaru Impreza N14, který v nejkratší eRZetě podniku porazil Chrise Jägera s Fordem Fiestou MK VI S2000 o necelých 6 desetin sekundy. Třetí nejrychlejší čas zajel Frčadlo Serpentini s Peugeotem 207 S2000. Někteří jezdci zvolili spíše konzervativnější přístup, mezi nimi například Vladimír Masaryk, Jirka Holeček či Roman Sobotka. V FWD Cupu zajel nejrychleji Mirek Lunak se Škodou Fabií Kit Car před Jirkou Holečkem a Romanem Sobotkou.
RZ 2 – Joux Verte I (7,9 km)
Průběžné pořadí se měnilo již v další rychlostní zkoušce, když nejrychlejší čas zajel Vladimír Kubini před Frčadlem Serpentini a Olegem Baykovem a hned sedm jezdců se vešlo do rozdílu deseti sekund. Do čela průběžného pořadí se posunul Kubini před Serpentiniho a Baykova. Situaci v FWD Cupu nadále kontroloval Mirek Lunak, když se výletem mimo trať ve vysoké rychlosti o rozruch postaral Jirka Holeček, který naštěstí se ztrátou cca 20 sekund v soutěži pokračoval. Podobné štěstí ale neměl polský jezdec Adam Wysocki s Peugeotem 106, který po havárii musel využít pravidla Superally.
RZ 3 - Bisanne I (5,6 km)
I třetí měřený úsek se stal těsnou kořistí Vladimíra Kubiniho, který na druhého Frčadla Serpentiniho najel pouhé 4 desetiny sekundy. Třetí Ilya Soldakov se Fordem Fiestou MK VI S2000 ztratil necelé 3,5 sekundy a posunul se na celkové čtvrté místo, když svou rychlost neuhlídal Chris Jäger, který se tak odsoudil k pokračování v rámci pravidla Superally. V FWD Cupu se také měnilo průběžné pořadí, když se po chybách Mirka Lunaka dostal do čela Roman Sobotka s Fiatem Punto S1600.
Průběžné pořadí po RZ 3 (Top 5):
1. Vladimír Kubini (Ford Fiesta Mk.VI S2000), 2. Frčadlo Serpentini (Peugeot 207 S2000), 3. Oleg Baykov (Subaru Impreza N14), 4. Ilya Soldakov (Ford Fiesta Mk.VI S2000), Rudolf Sterba (Subaru Impreza N14 URT)
RZ 4 - Cote D'Ambroz II (4,5 km)
Opakovaný průjezd Cote D'Ambroz zvládl opět nejlépe Vladimír Kubini, který na druhého Jarka Tesannena najel necelých 8 desetin sekundy. Třetí Frčadlo Serpentini ztratil necelé 2 sekundy a i nadále si držel těsný odstup na Kubiniho. Do čela FWD Cupu se dostal Jirka Holeček s Fiatem Punto S1600, když dosud vedoucí Roman Sobotka nedokázal vylepšit svůj čas z úvodního průjezdu.
RZ 5 – Joux Verte II (7,9 km)
Stejně jako v úvodním průjezdu, tak i druhý průjezd zkouškou Joux Verte přinesl změnu celkovéhjo pořadí, kam se nejrychlejším časem dostal Frčadlo Serpentini. Vladimír Kubini sice zajel o necelé 4 sekundy pomalejší čas, ale jeho Fiesta začala ztrácet výkon. Třetí nejrychlejší čas zajel Ilya Soldakov, který se posunul na třetí místo i v průběžném pořadí po chybě Olega Baykova. Chybě se nevyhnul ani Filip Badkowski s Peugeotem 207 S2000. Na čelo FWD Cupu se vrátil Mirek Lunak, když si Jirka Holeček zkrátil jeden vracák, za což byl “odměněn“ 15 sekundovou penalizací.
RZ 6 - Bisanne II (5,6 km)
Poslední měřený úsek dopolední sekce zvládl nejrychleji Vladimír Kubini, který se tak vrátil do čela soutěže. Přitom mu dvakrát zhasl ve racáku motor. Jeho konkurent Frčadlo Serpentini zažil ale větší porci smůly, když svůj vůz ve vracáku přetočil a ztratil tak důležité sekundy a se ztrátou necelých 10 sekund zajel až pátý nejrychlejší čas. Druhý nejrychlejší čas si zapsal Ilya Soldakov a třetí byl Rudolf Sterba se Subaru Impreza N14 URT. V čele FWD Cupu i nadále zůstává Mirek Lunak, který začal svým soupeřům pomalu ujíždět.
Průběžné pořadí po RZ 6 (Top 5):
1. Vladimír Kubini (Ford Fiesta Mk.VI S2000), 2. Frčadlo Serpentini (Peugeot 207 S2000), 3. Ilya Soldakov (Ford Fiesta Mk.VI S2000), 4. Rudolf Sterba (Subaru Impreza N14 URT), 5. Jarko Tesannen (Ford Fiesta Mk.VI S2000)
RZ 7 - Joux Verte Reverse I (7,8 km)
Do odpolední sekce, kterou zahájil opačný průjezd Joux Verte, vstoupil nejlépe Frčadlo Serpentini před Vladimírem Kubinim. Ten nejspíše nastavil svou Fiestu na krátké zpřevodování, jelikož v top speed úseku dosahoval maximální rychlostti jen okolo 160 km/h. Třetí nejrychlejší čas si opět připsal Rudolf Sterba. Ve FWD Cupu zůstaval v čele i nadále Mirek Lunak, změna nastala ale na druhém místě, kam se dostal po chybě Jirky Holečka jeho týmový kolega Roman Sobotka.
Hned pro 5 jezdců znamenala tato eRZeta konec nadějí. Traťoví komisaři sice připsali Filipu Badkowskému, Chrisu Jägrovi, Adamu Wisockému a Olegu Baykovi náhradní čas, svou chybu si ale u Ruslana Vorobiova uvědomili a výše jmenovaní neobdrží žádné body. Vedení soutěže se tímto omlouvá za chybu pořadatelů.
RZ 8 - Joux Plane I (11,1 km)
Nejdelší rychlostní zkouška soutěže přinesla další změnu v čele průběžného pořadí, kam se opět dostal Frčadlo Serpentini, který stáhnul téměř 7 sekundový náskok Vladimíra Kubiniho, který doplácel na nastavení převodovky své Fiesty MK VI S2000. Třetí nejrychlejší čas zajel Ilya Soldakov. V FWD CUPu zůstal po odstoupení Mirka Lunaka a Jirky Holečka osamocený Roman Sobotka. Řady odstoupených rozšířili ještě Eda Hurych a Jarko Tesannen.
RZ 9 - Cote D'Arbroz Reverse I (4,3 km)
Frčadlo Serpentini vycítil příležitost a začal Vladimíru Kubinimu pomalu poodjíždět. Kubiniho Fiesta si totiž nerozuměla s vracáky a při průjezdu jednoho z nich opět zhasl motor. Třetí nejrychlejší čas zajel Ilya Soldakov, který si s přehledem hlídal stejnou pozici i v průběžném pořadí. Na opačném průjezdu Cote D'Arbroz zhalsly naděje na vítězství v FWD Cupu Romanu Sobotkovi, který havaroval a poškodil svůj vůz natolik, že nemohl již pokračovat.
Průběžné pořadí po RZ 9 (Top 5):
1. Frčadlo Serpentini (Peugeot 207 S2000), 2. Vladimír Kubini (Ford Fiesta Mk.VI S2000) 3. Ilya Soldakov (Ford Fiesta Mk.VI S2000), 4. Rudolf Sterba (Subaru Impreza N14 URT), 5. Libor Tomeček (Ford Fiesta Mk.VI S2000)
RZ 10 - Joux Verte Reverse II (7,8 km)
Úvodní rychlostní zkouška závěrečné sekce opět přinesla změnu průběžného pořadí, když se do čela opět dostal po velké chybě Frčadla Serpentiniho v rychlém úseku Vladimír Kubini. Třetí čas zajel opět Ilya Soldakov. Rychlostní zkoušku dokončilo všech 6 zbývajících posádek.
RZ 11 - Joux Plane II (11,1 km)
Předposlední měřený úsek byl opět ve znamení změny na průběžném pořadí, kam se dostal i přes rozlítaný jízdní styl Frčadlo Serpentini. Jeho rival, Vladimír Kubini, ztratil přes 7 sekund a před poslední eRZetou ztrácel necelé 4 sekundy. Třetí místo si bezpečně hlídal Ilya Soldakov. V prostředním úseku Joux Plane havaroval doposud šestý Vladimír Masaryk, který tak rozšířil počet odstoupivších na deset.
RZ 12 - Cote D'Arbroz Reverse II (4,3 km)
I poslední eRZeta se stala kořistí Frčadla Serpentiniho, který tak zaznamenal první triumf v sérii a pořádný příděl bodů pro oriGINal RBR Team. Druhý na rychlostní zkoušce i v celkovém pořadí dokončil Vladimír Kubini, který tak navázal na své druhé místo z Japonska. Stabilním výkonem si připsal třetí nejrychlejší čas v měřeném úseku i v soutěži Ilya Soldakov, následován Kubiniho kolegou z IF Motorsport a lídrem průběžného pořadí série Liborem Tomečkem, jehož čtvrtý čas stačil na celkové páté místo. Posledním v cíli eRZety byl pátý Rudolf Sterba, který obsadil čtvrtou pozici celkově.
Konečné pořadí po RZ 12 (Top 5):
1.Frčadlo Serpentini (Peugeot 207 S2000), 2. Vladimír Kubini (Ford Fiesta Mk.VI S2000) 3. Ilya Soldakov (Ford Fiesta Mk.VI S2000), 4. Rudolf Sterba (Subaru Impreza N14 URT), 5. Libor Tomeček (Ford Fiesta Mk.VI S2000)
V průběžném pořadí zůstává na čele i nadále Libor Tomeček, který může v následující soutěži slavit titul jak v celkovém hodnocení, tak v AWD Cupu. Stačí mu k tomu dokončit nejhůře pátý. Obdobná situace je i ve FWD Cupu, kde stačí Jirkovi Holečkovy v následující soutěži získat o 5 bodů více, než získá Roman Sobotka.
Další soutěží bude Ramada Express Rally of USA, kde na jezdce čeká 12 měřených úseků o celkové délce 86,4 km.
Stav celkového hodnocení jezdců po Rally Mont Blanc (Top 5):
Poz. | Jezdec | Body |
Pos. | Driver | Points |
1 | TOMEČEK Libor | 60 |
2 | SOLDAKOV Ilya | 32 |
3 | KUBINI Vladimír | 32 |
4 | "SERPENTINI Frčadlo" | 20 |
5 | MASARYK Vladimír | 20 |
Stav celkového hodnocení týmů po Rally Mont Blanc (Top 5):
Poz. | Tým | Body | |
Pos. | Team | Points | |
1 | IF Motorsport | 92 | |
2 | PSG Bruco Motorsport | 35 | |
3 | SVK Virag | 32 | |
4 | oriGINal RBR Team | 30 | |
5 | Racing Team At Full Throttle | 30 |