Poohlédnutí za Hokkaido Rally of Japan
Pro Hokkaido Rally of Japan se organizátoři rozhodli změnit koncept podniků a pro 16 posádek bojujících o body bylo připraveno 12 rychlostních zkoušek o celkové délce 101,6 km jedoucích se z počátku na suché šotolině, která se během odpolední sekce změnila na vlhký až mokrý povrch.
Náročnost soutěže se potvrdila již od prvních kilometrů, když už v úvodní rychlostní zkoušce skončil Michael Snajder s Fordem Fiesta MK VI S2000. Úvodní zkoušku vyhrál Ilya Soldakov, vítěz předchozího podniku, před Liborem Tomečkem.
Ten se ale z vedení v soutěži dlouho neradoval, jelikož se mu stala osodná již druhá eRZeta, kde poškodil svou Fiestu S2000 natolik, že již nebyl schopen pokračovat. Do čela se dostal Libor Tomeček těsně následovaný Vladimírem Kubini. S větším odstupem je následoval Stáňa Ježek, který po dvou eRZetách ztrácel již půl minuty. Poslední eRZetu úvodní sekce ovládl opět Libor Tomeček, který se postaral i o menší vzrušení, když cíl proťal v hodinách. Po úvodní sekci bylo průběžné pořadí Libor Tomeček, Vladimír Kubini a Filip Badkowski, který využil výpadku Stáňi Ježka.
Druhá sekce začala v obdobném duchu, jako ta první. Opakovaný průjezd Tannerem vyhrál Libor Tomeček těsně následovaný Vladimírem Kubiny a bylo jasné, že se o vítězství poperou jen tito týmový kolegové, jelikož Filip Badkowski ztrácel již téměř minutu a půl. V následujících dvou rychlostních zkouškách se na pořadí v top trojce nic nezměnilo, když oba měřené testy ovládl opět Libor Tomeček. Hlavní změnu si ale nachystalo počasí, když se z mraků spustili hrozivé kapky deště. Naštěstí všechny posádky stihli odjet poslední eRZetu dopolední sekce za relativně suchých podmínek.
Odpolední sekce ale již tolik nepotěšila. Déšt neustával a povrch začal více a více klouzat. Obětí podmínek se stala dvojice Josef Kanalas a Tomáš Válek, kteří bojovali v poháru FWD Cup s technikou S1600. Dílčí úspěch si v sedmé eRZete připsal Vladimír Kubiny, pro kterého to byla první vyhraná eRZeta v rámci CSI Cupu. Libor Tomeček s odpovědí nečekal dlouho a následující osmá eRZeta byla zcela v jeho režii. Napínavý souboj se začal odehrávat o třetí místo, kde Vladimír Masaryk stáhl náskok Filipa Badkowského na pouhých 1,5 sekundy. Polský jezdec v následujícím úseku, který ovládl opět Libor Tomeček, stihl odpovědět a tak předposlední sekce skončila v nezměněném pořadí Libor Tomeček, Vladimír Kubini a Filip Badkowski.
Po posledním servisu se průběžné pořadí v elitní trojici změnilo. Test vyhrál Vladimír Kubini před Vladimírem Masarykem a Liborem Tomečkem. Filip Badkowski vypadl z průběžného třetího místa po penalizaci 2 minut a deseti sekund a tím se na třetí místo dostal Vladimír Masaryk. Nejhorší podmínky na jezce teprve čekaly. Předposlední eRZeta se jela na dokonale mokrém povrchu a nejvíce zariskoval Stáňa Ježek, který ji i ovládl, jelikož vedoucí Libor Tomeček i druhý Vladimír Kubini jeli spíše defenzivně. Pžed poslední eRZetou se naštěstí udobřilo počasí, přesto byl povrch stále hodně vlhký a ačkoliv ji ovládl Vladimír Kubini, jeho ztráta na Libora Tomečka již nešla smazat.
Velmi náročnou soutěž nakonec zaslouženě ovládl Libor Tomeček před Vladimírem Kubini a Vladimírem Masarykem. Cíl nakonec spatřilo pouhých 7 posádek, když čtvrtý byl Filip Badkowski následovaný Stáňou Ježkem, Ruslanem Vorobiovem a Jiřím Holečkem, který byl nakonec jedinou předokolkou v cíli. Další soutěží bude jediná asfaltová rallye v kalendáři úvodního podniku CSI Cupu, Rally Mont Blanc.
Na jezdce čeká celkem 12 rychlostních zkoušek o celkové délce 82,4 km.
Stav celkového hodnocení jezdců po Hokkaido Rally of Japan (Top 5):
Poz. | Jezdec | Body |
Pos. | Driver | Points |
1 | TOMEČEK Libor | 52 |
2 | SOLDAKOV Ilya | 20 |
3 | MASARYK Vladimír | 20 |
4 | HOLEČEK Jirka | 18 |
5 | BADKOWSKI Filip | 18 |
Stav celkového hodnocení týmů po Hokkaido Rally of Japan (Top 5):
Poz. | Tým | Body | |
Pos. | Team | Points | |
1 | IF Motorsport | 68 | |
2 | PSG Bruco Motorsport | 35 | |
3 | Racing Team At Full Throttle | 30 | |
4 | SVK Virag | 20 | |
5 | RallyJedlina RBR Team | 18 |