CSI Rally Cup 2014 - Rally Poprad
Třetím podnikem se série CSI Rally Cup 2014 přesunula poprvé na územé Slovenské republiky, kde se v malebné scenérii Tater odehrála Rally Poprad. Na start se postavilo celkem 40 posádek, pro které pořadatelé připravili celkem 7 rychlostních zkoušek o celkové délce 59,7 měřených kilometrů. Na startu však chyběl vedoucí muž průběžného pořadí, Slovinec Jernej Feltrin, který tak dal šanci svým pronásledovatelům v čele s jeho krajanem Klemenem Novakem dohnat ztrátu.
Úvodní sekce rallye se skládala z průjezdu úseky Poprad a Uloža o celkové délce 22 kilometrů a Klemen Novak se svým Peugeotem 306 Maxi Evo 2 dal všem soupeřům najevo, že chce plně využít Feltrinovy absence a smazat tak značnou porci z jeho náskoku. Druhý Evgenyi Panyushkin se Škodou Fabia S2000 EVO 2 ztrácel po úvodní dvojici eRZet již 28,8 sekundy a musel si hlídat záda před Antonem Kochetkovem s další dvojkolkou, konkrétně s vozem Ford Fiesta S1600.
AWD Cup vedl tedy Panyushkin, který měl náskok téměř 11 sekund na druhou Janu Kestovou s Fordem Fiesta MK VI S2000. Na třetím místě se držela další dámská posádka s Laurou Cesarini za volantem vozu Škoda Fabia S2000 EVO 1.
Ve Formuli 2 byl v čele vedoucí jezdec průběžného pořadí Novak před Kochetkovem s náskokem 30,43 sekundy. Třetí Tomáš Adam na voze Ford Fiesta S1600, který se pohyboval také v elitní desítce průběžného pořadí, konkrétně na sedmém místě, měl ztrátu 47,14 sekund.
Druhá sekce se skládala z trojice úseků, konkrétně z prvního průjezdu sekce Vojaci, druhého průjezdu sekce Poprad a prvního průjezdu sekcí Tunežice. Celkem 20,6 měřených kilometrů zvládl nejlépe Vladimír Kubíni s vozem Škoda Octavia WRC Evo 2, když Klemen Novak nezvládl opakovaný průjezd sekcí Poprad a havaroval. Na druhém místě d odstupem pouhé 3,43 sekundy se statečně držel Kochetkov a na třetí místo se propadl se ztrátou pouhé 0,44 sekundy Panyushkin.
Přesto se ruský jezdec i nadále držel s náskokem 17,87 sekundy před Kestovou v čele AWD Cupu. Třetí místo i nadále držela Laura Cesarini, která byla po pěti měřených úsecích klasifikována se ztrátou 7,54 sekund na celkovém 5. místě průběžného pořadí.
Anton Kochetkov měl v čele Formule 2 celkem pohodlný půlminutový náskok na druhého Tomáše Adama, který se zase těšil více jak 44 sekundovému náskoku na třetího Vaška Kocourka s vozem Renault Clio S1600.
Závěr soutěže se skládal z opakovaného průjezdu Uloža a Tunežice, které v součtu měřily 17,1 kilometrů. Soutěž nakonec ovládl Vladimír Kubíni zejména díky heroickému výkonu na Powerstage, za který byl odměněn i 2 bonusovými body. Kubíni byl na Ulože nucen zastavit pro podezření na defekt pneumatiky. Toto jej stálo celkem 45 sekund. Druhé místo obsadila se ztrátou 3,11 sekundy Jana Kestová a třetí místo obsadil Karol Grancai s vozem Subaru Impreza N14 URT, který dokončil soutěž s celkovou ztrátou 11,92 sekundy na čelo soutěže. S 10 minutami manka díky pravidlu Superally nemohl Klemen Novak pomýšlet na větší porci bodů do hodnocení průběžného pořadí, přesto si spravil chuť výhrou v Power Stage, díky kterým stáhl náskok Feltrina o 3 body. Poslední bod v rámci Power Stage si v průběžném pořadí vyjel Karel Kest s vozem Lacia Delta.
Pořadí AWD Cupu ovládla Jana Kestová, která tak upevnila svůj náskok v čele průběžného pořadí před Karolem Grancaiem, jehož ztráta nyní činí 21 bodů. Třetí místo obsadila Laura Cesarini, která si na své konto připsala i bonusové 3 body za výhru v Powerstage. Druhé místo v Powerstage obsadila Jana Kestová a třetí místo Karol Grancai.
Z vítězství ve Formuli 2 se radoval Vašek Kocourek, který využil chyb Tomáše Adama ze závěru soutěže. Třetí místo obsadil Petr Burian s vozem Ford Fiesta S1600, který však na čelo dvojkolek ztrácel více jak 3 minuty a 17 sekund. Power Stage ovládl Klemen Novák, který si tak k 10 bodům za celkové 5. místo připsal další 3 bonusové. Druhé místo obsadil Vašek Kocourek a poslední bonusový bod vybojoval Michal Mareš s vozem Renault Clio R3
Jediným zástupcem v poli historiků byl opět Josef Tomeček, který i přes nutnost využití pravidla Superally vybojoval maximální počet bodů.
Soutěž celkem dokončilo 21 posádek z 40 startujících. Další soutěží, kterou bude Rally České Středohoří, se opět přesouváme na území České Republiky. Na jezdce zde čeká celkem 8 rychlostních zkoušek o celkové délce 58,6 kilometrů.
Vyhrané erzety:
Klemen Novák (Peugeot 306 Maxi EVO 2) – 4x (RZ 1,2,6,7)
Vladimír Kubíni (Škoda Octavia WRC Evo 2) – 2x (RZ 4,5)
Denis Borovinski (Subaru Impreza WRC 2000) – 1x (RZ 3,4,6,8)
Konečné výsledky (Top 10)
Poz. | Nar. | Jezdec | Vůz / Tým | Kategorie | Čas / Pen. | Odst. / Odst. př. |
Pos. | Nat. | Driver | Car / Team | Category | Time / Pen. | Gap / Grap prev. |
1 | CZE | KUBÍNI Vladimír | Škoda Octavia WRC Evo 2 | WRC | 39:58.53 | |
IF Motorsport | ||||||
2 | CZE | KESTOVÁ Jana | Ford Fiesta Mk.VI S2000 | S2000 | 40:01.64 | +3.11 |
KC Motorsport | +3.11 | |||||
3 | SVK | GRANCAI Karol | Subaru Impreza N14 URT | N4 | 40:10.44 | +11.92 |
Mogul Racing Team | +8.81 | |||||
4 | ITA | CESARINI Laura | Škoda Fabia S2000 Evo 1 | S2000 | 40:11.64 | +13.11 |
BRNO Racing Team | +1.19 | |||||
5 | CZE | MAZANEC Jan | Škoda Octavia WRC Evo 2 | WRC | 40:18.17 | +19.64 |
EXE-JRT | +6.54 | |||||
6 | CZE | KEST Karel | Lancia Delta | A8 | 40:21.46 | +22.94 |
KC Motorsport | +3.29 | |||||
7 | CZE | KOCOUREK Vašek | Renault Clio S1600 | S1600 | 40:56.58 | +58.05 |
FIST Team | +35.11 | |||||
8 | SVK | ADAM Tomáš | Ford Fiesta S1600 | S1600 | 41:39.19 | +1:40.66 |
BUJÁČEK RBR TEAM | +42.61 | |||||
9 | CZE | DROZDA Karel | Toyota Celica st205 | A8 | 42:20.56 | +2:22.03 |
Karel Drozda | +41.37 | |||||
10 | CZE | TOMEČEK Libor | Škoda Octavia WRC Evo 2 | WRC | 42:22.53 | +2:24.00 |
IF Motorsport | +1.97 |