CSI Rally Cup 2014 - Rally Liberec
Sedmým podnikem a zároveň poslední zastávkou aktuální sezóny CSI Rally Cupu byla Rally Liberec. Itinerář si vyzvedlo celkem 39 posádek, pro které pořadatelé připravili výzvu v podobě 8 rychlostních zkoušek o celkové délce 57,8 ostrých kilometrů.
Úvodní sekce se skládala z tří rychlostních zkoušek o celkové délce 25,4 kilometrů s názvy Osečná – Cetenov, Vratislavice – Proseč n./N. a Sedlistka – Citer. Jednalo se tak o jednoznačně nejdelší sekci celé soutěže. Nejlépe se s nimi vypořádal Jakub Horešovský s vozem Subaru Impreza N14, který si držel téměř 20 sekundový náskok na Evgenyie Panyushkina s vozem Škoda Fabia S2000. Třetí místo držel Karol Grancai s vozem Subaru Impreza N14 URT, jehož ztráta na druhé místo činila 3,46 sekundy.
V čele byly tedy tři posádky bojující i v rámci AWD Cupu a nejrychlejší „neprodukční“ čtyřkolkou byl až čtvrtý Vladimír Kubíni s vozem Toyota Celica st205 na čtvrté pozici.
V čele Formule 2 se držel Klemen Novak s vozem Peugeot 306 Maxi Evo 2, který úvodní dvě rychlostní zkoušky ovládl. V třetí ale sjel částečně mimo trať a než se dostal zpět na zpevněný povrch, tak jej to stálo více jak minutu. Se ztrátou 2,38 sekundy byl na druhé pozici klasifikován Lukasz Sieradzki s vozem Lada Kalina R2 a trojici nejlepších dvojkolek uzavíral Vašek Kocourek s vozem Ford Fiesta S1600, který na čelo klasifikace ztrácel přes 7 sekund.
Druhá sekce o celkové délce 17,2 ostrých kilometrů se skládala s prvního průjezdu zkouškou Rychnov – Bezděčín a opakovaných průjezdů Osečná – Cetenov s Vratislavice – Proseč n./N., kde po odjetí stanul v čele Evgenyi Panyushkin. Jen 1,24 sekundy pozadu byl Vladimír Kubíni a trojici nejrychlejších uzavíral Karol Grancai.
V AWD Cupu byl za dvojicí Panyushkin a Grancai, kterou od sebe dělilo 8,82 sekund, Milan Kůca s vozem Subaru Impreza N14 URT, který však na druhé místo ztrácel již téměř půl minuty.
Vedení ve Formuli 2 měl pevně ve svých rukou Klemen Novák, který se mohl radovat z náskoku 38,04 sekundy před Lukaszem Sieradzkim. Na třetí místo v dvojkolkách se nyní propracoval Mirek Slaný s vozem Peugeot 106 Rallye A5, který však na druhou pozici ztrácel téměř 3 minuty.
Závěr soutěže se skládal ze zkoušek Sedlistka – Citer a Rychnov – Bezděčín, celkem tedy 15,2 ostrých kilometrů. Na nich se do čela dostal Karol Grancai, který nakonec vyhrál s náskokem pouhých 1,92 sekundy před Vladimírem Kubínim. Třetí místo nakonec zbylo na Evgenyie Panyushkina, kterýsvou Fabii přivezl do cíle se ztrátou 7,77 sekundy na Kubíniho. V rámci Powerstage si bonusové body připsala trojice Klemen Novak, Roman Dujka s vozem Škoda Octavia WRC a Vladimír Kubíni.
V AWD Cupu doprovodil dvojici Karol Grancai a Evgenyi Panyushkin na pódium Milan Kůca, který na druhé místo ztratil 25,34 sekund. Bonusové body v Powerstage si připsala stejná trojice tentokrát v pořadí Grancai, Kůca a Panyushkin.
Ve Formuli 2 se z vítězství radoval Klemen Novak, který měl v cíli náskok 6 minut a 3 sekund na druhého Mirka Slaného. Třetí nejrychlejší dvojkolkou v cíli byl Pavel Chovanec s vozem Škoda Fabia Kit Car, který měl ztrátu ještě o téměř 2 minuty větší. Bonusové body z Powerstage získala trojice Klemen Novak, Tomáš Langer s Fordem Fiesta S1600 a Mirek Slaný.
V historicích se opět povedlo Josefu Tomečkovi dovést jediného historika až do cíle a získat tak maximum možných bodů.
Soutěž celkem dokončilo 15 posádek. S poslední soutěží letošního ročníku zavítáme na území Slovenské Republiky, kde čest uzavřít sezónu bude mít Rally Tríběč.
Vyhrané erzety:
Klemen Novak (Peugeot 306 Maxi Evo 2) – 5x (RZ 1,2,5,6,8)
Jakub Horešovský (Subaru Impreza N12) – 1x (RZ 3)
Lukasz Sieradzki (Lada Kalina R2) – 1x (RZ 4)
Jana Kestová (Ford Fiesta Mk. VI S2000) – 1x (RZ 7)
Poz. | Nar. | Jezdec | Vůz / Tým | Kategorie | Čas / Pen. | Odst. / Odst. př. |
Pos. | Nat. | Driver | Car / Team | Category | Time / Pen. | Gap / Grap prev. |
1 | SVK | GRANCAI Karol | Subaru Impreza N14 URT | N4 | 37:25.00 | |
Mogul Racing Team | ||||||
2 | CZE | KUBÍNI Vladimír | Toyota Celica st205 | A8 | 37:26.92 | +1.92 |
IF Motorsport | +1.92 | |||||
3 | RUS | PANYUSHKIN Evgenyi | Škoda Fabia S2000 evo2 | S2000 | 37:34.69 | +9.69 |
FAMILY RACING RALLY TEAM | +7.77 | |||||
4 | CZE | KUCA Milan | Subaru Impreza N14 URT | N4 | 38:00.03 | +35.03 |
EXE Rally team | +25.34 | |||||
5 | SLO | NOVAK Klemen | Peugeot 306 Maxi Evo 2 | A7 | 38:28.14 | +1:03.14 |
PEDAL To The METAL | 00:10.00 | +28.11 | ||||
6 | CZE | VOJTÍKOVÁ Nina | Ford Fiesta Mk.VI S2000 | S2000 | 38:56.16 | +1:31.16 |
KC Motorsport | +28.02 | |||||
7 | CZE | TOMEČEK Libor | Toyota Celica st205 | A8 | 40:04.48 | +2:39.49 |
IF Motorsport | +1:08.33 | |||||
8 | CZE | DROZDA Karel | Mitsubishi Lancer Evo 6 gr.A | A8 | 40:44.42 | +3:19.43 |
RM Motorsport | +39.94 | |||||
9 | CZE | SLANÝ Mirek | Peugeot 105 Rallye | A5 | 44:31.68 | +7:06.68 |
BRNO Racing Team | +3:47.25 | |||||
10 | CZE | TOMEČEK Josef | Renault 5 GT Turbo | H | 45:18.71 | +7:53.71 |
Josef Tomeček | +47.03 |