CSI Rally Cup 2014 - Škoda Auto Rallye Vrchlabí
Čest pořádat úvodní podnik série CSI Rally Cup 2014 dostalo Severočeské Vrchlabí, kam se o sjelo celkem 40 posádek, pro které pořadatelé připravili celkem 4 měřené úseky, které si každá posádka projela hned dvakrát. Na jezdce tak čekala porce 8 rychlostních zkoušek o délce 64,8 měřených kilometrů. O body v podpůrných pohárech AWD Cup, Formula 2 Cup a Historic Cup se popralo celkem 18 posádek s vozy S2000 a N4, 10 posádek s technikou A7, S1600, A6 a A5 a 2 posádky s historiky. Pojďme se tedy podívat na průběh soutěže.
Úvodní trojice rychlostních zkoušek čítala celkem 21,3 měřených kilometrů a jednalo se o první průjezd úseků Starobucká, Zámecký Vrch a Kryblická. Nikoho nepřekvapilo, že v součtu časů se po úvodní sekci eRZet dostal do čela Slovinec Jernej Feltrin s vozem Škoda Octavia WRC EVO II, který dominuje partnerskému poháru OLD RALLY. Na druhém místě se umístil Vladimír Kubini s vozem Mitsubishi Lancer EVO 6, který na Feltrina ztrácel okolo 15 sekund. Překvapením bylo ale průběžné třetí místo Klemena Nováka s vozem kategorie A7, konkrétně Peugeotem 306 Maxi EVO 2, jehož ztráta n Vladimíra Kubiniho byla pouhých 11 setin sekundy!
V hodnocení AWD Cup se v čele držel Karol Grancai s vozem Subaru Impreza N14 URT, ale s nepatrnou ztrátou za ním byla dámská dvojice, kterou vedla Nina Vojtíková s vozem Ford Fiesta MK VI S2000, která ztrácela okolo 3 sekund a Jana Kestová s totožnou technikou a ztrátou dalších 3 sekund na svou soupeřku.
Ve Formuli 2 byl jasně v čele Klemen Novák s náskokem 1 minuty a 24 sekund na druhého Bartosze Walewskiho s vozem Lada Kalina R2. Necelých 15 sekund za Polským jezdcem se nacházel Patrik Jedlička s vozem Opel Corsa S1600.
Z dvojice historiků s totožnou technikou Renault 5 GT Turbo měl na vrch Josef Tomeček před Mírou Vojčkem, který ztrácel 46 sekund. Ztráta byla zejména kvůli jezdecké chybě, když druhý jmenovaný poslal svůj Renault přes střechu a současně s tím si značně poškodil podvozek.
Druhá sekce nabídla opakovaný průjezd úseky Kryblická a Zámecký Vrch, mezi které byl vložen úvodní průjezd úsekem Bernatická. V sumě tak na jezdce čekalo 24,5 ostrých kilometrů. I po nich byl v čele Feltrin s náskokem 22,74 sekund na Nováka. Kubini klesl po jezdecké chybě, kdy musel využít pomoci diváků na třetí místo se ztrátou téměř 1 minuty a 7 sekund na místo druhé.
V AWD Cupu se tentokrát průběžné pořadí na úvodních třech místech neměnilo. V čele byl i nadále Grancai s náskokem 3,44 sekundy na Vojtíkovou, která měla naopak náskok téměř deseti sekund na Kestovou.
Ve Formuli 2 byl na čele neohroženě Novák s ohromným náskokem 2 minut a 55 sekund na druhého Jedličku, jelikož Walecki v závěru sekce havaroval. Na třetí místo se tak dostal Dušan Mikulec s vozem Peugeot 306 Maxi Evo 2, který na Jedličku ztrácel 1 minutu a 17 sekund.
V historicích dokončil druhou sekci jen Josef Tomeček, jelikož Míra Vojček nedokázal s poškozeným podvozkem udržet svůj vůz na trati a do soutěže se vrací v poslední sekci jen díky Superally.
Poslední sekce nabídla opakované průjezdy úseky Starobucká a Bernatická, na které se posádky poprali o bonusové body v rámci Powerstage. Celkem tak na jezdce čekalo rovných 19 kilometrů. Nikoho nepřekvapilo, že soutěž opanoval Jernej Feltrin, ale musíme vyzdvihnout úžasný výkon Klemena Nováka s vozem kategorie A7, který za ním skončil se ztrátou pouhých 32 sekund. Třetí místo si uhlídal Vladimír Kubini, kterému na druhé místo chyběla 1 minuta a téměř 19 sekund. Tato trojice dokončila v totožném pořadí i Superstage.
Ani v AWD CUPu se neměnilo průběžné pořadí a pro výhru si tak dojel Karol Grancai s náskokem 9 sekund před Ninou Vojtíkovou. Třetí Jana Kestová ztratila na svou soupeřku dalších 14 sekund. V rámci hodnocení Powerstage si pro 3 bonusové body dojel Karol Grancai, o 2 body se obohatil Milan Kuca se Subaru Impreza N14 URT a poslední bonusový bod vybojoval Milan Gemela na voze s vozem Ford Fiesta MK VI S2000.
Formuli 2 jasně opanoval Klemen Novák, který nakonec nadělil druhému Patriku Jedličkovi manko o hodnotě 3 minuty 37 sekund . Třetí místo si pohlídal Dušan Mikulec se ztrátou 1 minuty a 55 sekund na druhé místo. V Powerstage si 3 bonusové body připsal Novák, 2 body Vašek Kocourek s vozem Renault Clio S1600 a poslední bod uzmul Patrik Jedlička.
Soutěž nakonec dokončila i dvojice historiků v čele s Josefem Tomečkem před Mírou Vojčkem, který se do soutěže vrátil s 15 minutovou penalizací danou pravidlem Superally, která navýšila jeho celkovou ztrátu na 15 minut a 40,5 sekundy. V Powerstage si 3 bonusové body vyjel Tomeček a zbylé 2 Vojček.
Úvodní soutěž nakonec dokončilo 27 posádek ze 40 startujících a 6 z nich muselo využít pravidlo Superally. Další soutěží se podíváme do Německa, konkrétně do Horního Bavorska, kde v rámci FTE-ADAC Hassbergrally je připraveno 8 rychlostních zkoušek o celkové délce 59,8 měřených kilometrů. Soutěž startuje 14.5.2014 a registrace končí v neděli 11.5.2014 ve 12:00.
Vyhrané erzety:
Jernej Feltin (Škoda Octavia WRC EVO II) – 6x (RZ 1,3,4,6,7,8)
Vladimír Kubini (Mitsubishi Lancer EVO 6) – 1x (RZ 2)
Klemen Novák (Peugeot 306 Maxi EVO 2) – 1x (RZ 5)
Konečné výsledky (TOP 10):
Poz. | Nar. | Jezdec | Vůz / Tým | Kategorie | Čas / Pen. | Odst. / Odst. př. |
Pos. | Nat. | Driver | Car / Team | Category | Time / Pen. | Gap / Grap prev. |
1 | SLO | FELTRIN Jernej | Škoda Octavia WRC Evo 2 | WRC | 38:09.19 | |
HSF rally team | ||||||
2 | SVK | NOVÁK Klemen | Peugeot 306 Maxi Evo 2 | A7 | 38:41.26 | +32.07 |
PEDAL To The METAL | +32.07 | |||||
3 | CZE | KUBÍNI Vladimír | Mitsubishi Lancer Evo 6 gr.A | A8 | 40:00.15 | +1:50.96 |
IF Motorsport | +1:18.89 | |||||
4 | SVK | GRANCAI Karol | Subaru Impreza N14 URT | N4 | 40:30.48 | +2:21.29 |
Mogul Racing Team | +30.33 | |||||
5 | CZE | VOJTÍKOVÁ Nina | Ford Fiesta Mk.VI S2000 | S2000 | 40:39.50 | +2:30.31 |
KC Motorsport | +9.02 | |||||
6 | CZE | KESTOVÁ Jana | Ford Fiesta Mk.VI S2000 | S2000 | 40:53.62 | +2:44.43 |
KC Motorsport | +14.12 | |||||
7 | CZE | HRADIL Tomáš | Toyota Celica st205 | A8 | 41:15.28 | +3:06.09 |
Czech Rally Fans RBR team | +21.66 | |||||
8 | CZE | PALACKÝ Honza | Subaru Impreza N14 URT | N4 | 41:33.50 | +3:24.31 |
ESOX Rally Team | +18.22 | |||||
9 | CZE | TOMEČEK Libor | Škoda Octavia WRC Evo 2 | WRC | 41:34.19 | +3:25.0 |
IF Motorsport | +0.69 | |||||
10 | SVK | SUCHAČ Maroš | Subaru Impreza N14 URT | N4 | 42:05.31 | +3:56.12 |
PKM 69energy Sport | +31.12 |