CSI Rally Cup 2014 - FTE-ADAC-Hassbergrallye
Hned druhým podnikem se série CSI Rally Cup přesunula za hranice Československa, konkrétně do okolí Ebernu v Horním Bavorsku, kde pořadatelé připravili 8 rychlostních zkoušek o celkové délce 59,8 kilometrů. Na start se postavilo celkem 36 posádek z nichž rovných 11 nastoupilo s nejsilnější technikou třídy WRC a A8. V historicích nastoupil pouze Josef Tomeček s vozem Renault 5 GT Turbo.
Úvodní sekce se skládala z trojice rychlostních zkoušek s názvy Ebern, Hassberg a Bruchsal, jejichž celková délka činila 21,9 kilometrů a nebylo překvapením, že ji nejrychleji zvládl vítěz úvodního podniku Jernej Feltrin, který do podniku nastoupil s vozem Škoda Octavia WRC EVO 2. I v tomto případě byl druhým nejrychlejším Klemen Novák s vozem Peugeot 306 Maxi Evo 2, který na suverénního Slovince ztrácel 15,73 sekundy. Třetím místo obsadil Vladimír Kubini s vozem Škoda Octavia WRC EVO 2 s celkovou ztrátou 32,47 sekund na čelo.
V čele AWD Cupu se po úvodu usadil mladík Marcel Viterna se Škodou Fabií S2000 EVO 2, který se na čelo dostal v samotném závěru sekce po zajímavém souboji s Evgenyiem Panyushkinem, který vsadil na totožnou techniku. Ztráta Ruského jezdce však činila pouhé 3 sekundy a necelou sekundu za ním jej stíhala Laura Cesarini s vozem Škoda Fabia S2000 Evo 1.
Ve Formuli 2 bylo jasné, že na rychlost Klemena Nováka bude velmi těžké odpovědět a že pořádný souboj se odehraje až o druhou pozici. Na té se pohyboval se ztrátou 1 minuty a 40 sekund Aleksey Bakhtin s vozem Ford Fiesta S1600 s náskokem více jak 28,5 sekundy na Kamila Váňu s totožnou technikou.
Druhá sekce se skládala z opakovaného průjezdu eRZet Ebern a Hassberg a prvním průjezdem rychlostní zkoušky Fischbach. Dohromady se jednalo o rovných 21 kilometrů. Ani zde nezaváhal Jernej Feltrin, který navýšil svůj náskok na čele na hodnotu 1 minuta 17 sekund a 1 setina. S touto ztrátou byl totiž v cíli 6. rychlostní zkoušky klasifikován Vladimír Kubíni, který využil jezdecké chyby Klemena Nováka. Na třetím místě se pohybovala Laura Cesarini, která měla na druhou pozici ztrátu téměř 20 sekund.
Přesto byla v čele AWD Cupu, když na nejbližší soupeřku v podobě Jany Kestové s vozem Ford Fiesta MK VI S2000 měla náskok téměř 8 sekund. Na třetím místě se pohyboval Evgenyi Panyushkin se ztrátou téměř 20 sekund na čelo.
Klemen Novák se sice propadl v průběžném pořadí až na 5. místo, přesto byl bezpečně v čele hodnocení kategorie Formule 2, když i nadále ujížděl druhému Bakhtinovi, jehož ztráta nyní činila přes 3 minuty a 15 sekund. Dalších 30 sekund za ním se pohyboval Rosťa Novosad s vozem Peugeot 306 Maxi Evo 2.
Závěrečná sekce se skládala z opakovaného průjezdu rychlostních zkoušek Bruchsal a Fischbach, což znamenalo, že posádky čekalo ještě překonat 16,9 měřených kilometrů. S těmi si nejlépe poradil Jernej Feltrin, který však v průběhu sedmé rychlostní zkoušky havaroval a poškodil svůj vůz. Proto jeho výsledný náskok na druhého Klemena Nováka činil pouhou 1 minutu 34 sekund a 3 setiny. Na třetí místo se probojovala Jana Kestová, která nakonec na druhou pozici ztratila 12 sekund a 35 setin. Totožné pořadí panovalo i v Powerstage, z čehož vyplývá, že 3 bonusové body vyválčil Feltrin, 2 bod Novák a poslední bod získala Jana Kestová.
Jana Kestová ovládla také celkové hodnocení AWD Cupu, když dovedla svoji Fiestu do cíle s náskokem 11,4 sekundy na Fabii Laury Cesarini. Třetí místo získal Tomasz Sobieraj se Subaru Impreza N14. Co se týče Powerstage, zde získala 3 bonusové body Kestová, 2 body přibyly na konto Sobieraje a poslední bod získal Milan Kuca s vozem Subaru Impreza N14 URT.
Ve Formuli 2 se z vítězství opět radoval Klemen Novák, kterého na pódium doprovodil Rosťa Novosad, který ve finále ztratil téměř 5 minut a 5 sekund. Z třetího místa se radoval Kamil Váňa, jehož ztráta na čelo činila téměř 8 minut. Dílčí radost mohl mít z druhého místa na Powerstage, když první místo a 3 body získal Klemen Novák. Zbylý bod za třetí místo Rosťa Novosad.
Cíl spatřil i jediný historik ve startovním poli Josef Tomeček, který celou soutěž absolvoval bez větších problémů a celou soutěž dokončil na celkové 14. pozici.
Z 36 startujících posádek se soutěž podařilo dokončit celkem 20 posádkám a 8 z nich k tomu využilo pravidlo Superally. Pořadatelé již připravili harmonogram pro 3. podnik, kterým se série přesouvá poprvé na území Slovenské republiky. Rally Poprad nabídne celkem 7 rychlostních zkoušek o celkové délce 59,7 kilometrů.
Vyhrané erzety:
Jernej Feltin (Škoda Octavia WRC EVO II) – 7x (RZ 1,2,3,4,6,8)
Klemen Novák (Peugeot 306 Maxi EVO 2) – 1x (RZ 7)
Konečné výsledky (Top 10)
Poz. | Nar. | Jezdec | Vůz / Tým | Kategorie | Čas / Pen. | Odst. / Odst. př. |
Pos. | Nat. | Driver | Car / Team | Category | Time / Pen. | Gap / Grap prev. |
1 | SLO | FELTRIN Jernej | Škoda Octavia WRC Evo 2 | WRC | 35:39.55 | |
HSF rally team | ||||||
2 | SVK | NOVÁK Klemen | Peugeot 306 Maxi Evo 2 | A7 | 37:13.58 | +1:34.03 |
PEDAL To The METAL | +1:34.03 | |||||
3 | CZE | KESTOVÁ Jana | Ford Fiesta Mk.VI S2000 | S2000 | 37:25.92 | +1:46.38 |
KC Motorsport | +12.35 | |||||
4 | CZE | KEST Karel | Lancia Delta | A8 | 37:35.88 | +1:56.33 |
KC Motorsport | +9.95 | |||||
5 | ITA | CESARINI Laura | Škoda Fabia S2000 Evo 1 | S2000 | 37:37.32 | +1:57.77 |
BRNO Racing Team | +1.44 | |||||
6 | POL | SOBIERAJ Tomasz | Subaru Impreza N14 | N4 | 37:56.69 | +2:17.15 |
Rookie Rally Team | +19.38 | |||||
7 | CZE | TOMEČEK Libor | Škoda Octavia WRC Evo 2 | WRC | 38:44.48 | +3:04.93 |
IF Motorsport | +47.78 | |||||
8 | CZE | POHÁDKA Max | Škoda Octavia WRC Evo 2 | WRC | 39:01.65 | +3:22.10 |
PEDAL To The METAL | +17.17 | |||||
9 | SVK | TATAR Branislav | Toyota Celica st205 | A8 | 39:15.48 | +3:35.93 |
Branislav Tatar | +13.83 | |||||
10 | CZE | DROZDA Karel | Toyota Celica st205 | A8 | 40:41.78 | +5:02.23 |